Hoe zichtbaar ben jij met jouw uniek verhaal?

Hoe zichtbaar ben jij met jouw unieke verhaal?

Afgelopen maand heb ik een event gevolgd bij BraveNewMediaWorld. Zarayda Groenhart is de drijvende kracht achter dit bedrijf. Een vrouw die media, marketing en business haarscherp weet te combineren. Bij haar draait het om zichtbaarheid met jouw uniek verhaal. In welke fase je ook staat van je ondernemerschap. Ik herkende haar passie en dat iedereen een verhaal heeft. Ieder mens heeft zijn eigen uniekheid. 

Wel wat je hart aangeeft, anders voelen we het niet. 

Hoe vaak is onze authenticiteit verstopt onder onze angsten, overtuigingen en nog meer andere dooddoenders. Zarayda vertelde over haar verhaal en had een panel geregeld. Een panel vol expertise en humor. Het panel kwam voor de 200 smachtende deelnemers. De herkenning, opening of geprikkeld willen worden om hun unieke verhaal te delen. Zodat het panel feedback konden geven op het unieke verhaal vanuit het publiek. Waar uniek eerst nog een kleine letter u was, werd Uniek na de welkome feedback geschreven met een hoofdletter. 

In eerste instantie wist ik niet goed waarom Zarayda de samenstelling van dit panel bij elkaar had gebracht. Ik zal eerlijk zijn, ik had het event voorbij zien komen en binnen twee minuten had ik me aangemeld. Het voelde anders dan andere events. Express vluchtig gekeken naar het programma. Want ik wilde me laten verrassen, zonder verwachtingen. Of is laten verrassen ook een verwachting? 

Terugkijkend vond ik het event buitengewoon goed opgezet. Zarayda had regels opgesteld. Zij wist haarscherp de vragen te filteren en de vraag bij de juiste panellid neer te leggen. Haar passie en gedrevenheid om haar community te helpen straalde het podium af. 

De schoonheid van Channah Hewitt viel mij direct op. Wat een gedreven vrouw! Zij gaat voor haar life purpose. Mijn herkenning lag ook in dit stuk met haar. Ook hadden we allebei sneakers aan. Tja, ik blijf een vrouw om dit te zien. 

Tonny Loorbach gaf verschillende mooie antwoorden. En hij gaf ook de vraag terug aan een ondernemer: Welke angst was er om een bepaalde keuze te maken. Hij gaf aan wat de mogelijkheden waren business wise. Van zzp naar een bedrijf met werknemers. Hij liet de ondernemer verder voelen en nadenken over waarom ze iets wel of niet zou kiezen. Ik was verkocht, door de eenvoud van het antwoord. Zodra ik voor die keuze kom als ondernemer zal ik hieraan denken.

Mede- eigenaar Martijn van Tongeren, een goedlachse marketinggoeroe, liet mij nadenken over mijn functietitel soul coach. Aangezien ik mezelf deze titel heb gegeven als starter. Ook al weet ik dat het precies omschrijft wat ik doe, kan het onduidelijk zijn voor mijn doelgroep.

Kim Hopmans haar kracht is storytelling. Zij weet je direct te pakken in haar verhaal. Zij schrijft voor bladen, waar ik smullend de teksten van lees. Als je dat kunt, dan heb je toch een streepje voor in je marketing. 

Linda Samplonius reageerde precies hoe ik ook regaeer op het woordje coach. Zij gaf aan als journalist dat ze moeite heeft met het woord “coach”. Ik zelf heb er tegenwoordig moeite mee dat iedereen coach wordt. Ik schaam me bijna als ik zeg dat ik een coach ben. Dat is natuurlijk niet goed, geloof begint bij jezelf. Maar als jij een betere naam weet, dan hoor ik het graag. 

Wie me ook echt had verrast, was Jörgen Raymann. Heerlijk als iemand helemaal zichzelf is op het podium. Hoe druk ik zijn typetjes ook op tv vind, het was een verademing om hem in het echt te zien. Beide voeten op de grond! Dat ondanks een recente faillissement. Doorgaan met het creëren van kansen. Doen waar zijn hart blij van wordt.

Zarayda zelf heeft een mooie directe manier, met humor en vanuit haar hart geeft ze feedback. Ze vertelde dat momenteel social media negatief in het daglicht stond. Vanwege geen echtheid etc. Zij ziet social media als iets dat mensen juist verbindt. Dat is wat ik wil. 

Mensen verbinden. Een community creëren van ondernemers die impact willen maken met hun onderneming. Ondernemers die hierin vastlopen, maar klaar zijn om de confrontatatie aan te gaan met zichzelf. Die niet bang zijn voor de confontatie. Want ze weten dat ze hiermee hun eigen uniek verhaal naar boven halen. Een verhaal zonder beperkende overtuigingen. Een verhaal met een gedreven innerlijke kracht, dat ze niet meer kunnen wegstoppen. 

Ik ben benieuwd naar jouw unieke verhaal? Waar sta jij in dit proces? Deel dit met mij en de wereld?

Fijne feestdagen,

Gaby

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Scroll naar top